איך בפועל אני מקדם לכם את האתר
בדיקת מתחרים, מיקומים ומחקר מילות מפתח מעמיק
כשלב ראשון נבין על איזה משבצת בדיוק אנחנו עומדים, מול מי אנחנו במשחק ואיך אנחנו משקיעים את המאמצי קידום אתר במקומות הנכונים כדי למקסם תוצאות ולהביא לנו כמה שיותר גולשים חדשים לאתר ממילות מפתח שיהיו הכי רלוונטיות בשבילנו ועם כמה שיותר כוונת רכישה/ביצוע פעולות אותם נרצה שהגולש יעשה אצלנו באתר.
בדיקת מתחרים הינה משמעותית כיוון שלפי זה נוכל להבין עד כמה "מסובך" יהיה לנו להגיע למקומות הראשונים בגוגל וגם נבין את התחרותיות של התחום ו/מילות החיפוש אותם בחרנו לקדם.
אסטרטגיה והבנת המפה הקידומית
לאחר שהבנו מי נגד מי אנחנו נרצה לכתוב על מפה את האסטרטגיה שלנו ונבין כיצד אנחנו יוצרים מתווה נכון כדי לקדם את האתר בפועל בכמה שפחות משאבים ועם כמה שיותר תוצאות רלוונטיות שיכניסו לנו את המטרה העיקרית והיא – לשפר כניסות איכותיות לאתר ולא דווקא מה שאנשים חושבים – "בטח אם יהיו לי עשרות אלפי כניסות אז ארוויח יותר", ראיה זו היא שגויה.
אם נפשט את העניין לדוגמה אז נניח שארצה לקדם אתר לרפואה אלטרנטיבית, אם אקדם את האתר ואשקיע את כל המאמץ והכספים על המונח "רפואה" אז גם אם אגיע לשם (אף שמדובר ב short-title קשה במיוחד) אז מעבר לכך שיקח לי המון זמן להגיע לשם אם בכלל – הרי שכל הכניסות ממונח זה הם לאו דווקא אנשים שצריכים רפואה אלטרנטיבית לכן על אף שיהיו לי המון כניסות לאתר הסיכוי שישכרו את שירותיי הוא מזערי וכל זאת לאחר השקעה מרובה מאוד וכספים שהיו יכולים לשרת אותי ולייצר לי יותר כסף משמעותית בשורה התחתונה.
דוגמא לקידום אפקטיבי לדוגמא הנ"ל אם נניח בעל האתר לרפואה אלטרנטיבית יושב במיקום גאוגרפי בצפון, נגלה שלמונח "רופא אלטרנטיבי בצפון" יש מספר כניסות מסויים שהוא לא גבוה במיוחד אבל יש נפח חיפושים ששווה לעבוד איתו – הרי בוודאות מונח זה והכניסות ממנו יביאו לנו תוצאה טובה בהרבה שכן כנראה אותו גולש רצה דווקא רופא אלטרנטיבי ודווקא בצפון, מה גם שהוא בא עם "כוונת רכישה" כי חיפש ספציפית.
אופטימיזציה לאתר – ON-SITE
כעת אנחנו מבינים היטב מה אנחנו צריכים לעשות ואיך כדאי שנעשה את זה, החלק של קידום האתר on-site הוא הפעולות אותם נבצע על האתר עצמו, גם בחלק הנראה לגולש וגם בחלקים הנראים אך ורק לעיני גוגל.
זה מתבטא בערך כך :
חיבור האתר למערכת seo
נחבר את האתר למערכות שיתנו לנו את האפשרות לבצע את כל פעולות קידום האתר שלנו.
יצירת מפת אתר + קובץ robot.txt
ניצור קבצים שיספרו לגוגל על האתר ויעודדו את האינדוקס שלו כך שגוגל ירצה להכיר אותנו יותר וגם נספר לו מה אנחנו כן רוצים שיכיר ובמקרים מסוימים איזה דפים אנחנו לא רוצים שיכיר ושיתאמץ לסרוק.
חיבור האתר לכלים של גוגל ולרשתות החברתיות
נחבר את האתר לכל הכלים של גוגל כדי שיראה שהוא "שותף לדרך" ושאנחנו לא מסתירים ממנו כלום והולכים בדרך שלו ובדרך שהוא רוצה שנלך.
אופטימיזציה להאצת מהירות האתר.
זהו עניין קריטי ופרמטר שגוגל מייחס לו חשיבות רבה, מעבר לכך שיש השפעה ישירה על חווית המשתמש באתר וככל שהאתר שלי יהיה איטי יותר – הגולשים פשוט לא יחכו יעברו למתחרה, אין דרך אחרת לספר את זה וזה פשוט חלק חשוב לקידום האתר בפרט ולשיפור המרות בכלל.
שיפור UX/UI לשיפור המרות.
כאן אנו מדברים על המבנה ההיררכי של האתר, על הנראות שלו, עד כמה הוא מעודד את הגולשים לבצע פעולות אותם נרצה שיבצעו ובכלל עד כמה האתר יהיה אפקטיבי ועד כמה הוא "מוכן" לקבל תנועה מגוגל.
הכנסת מילות המפתח בתוכן האתר וכו'.
את מילות המפתח שלנו שביצענו בחקר מילות מפתח – אנחנו צריכים להכניס באתר עצמו ובהרבה מקומות, חלקם נראים לגולשים וחלקם אינם נראים אך חשוב להוסיף אותם וחלק מהעניין גם "לאותת" לגוגל על האתר שלנו ומה הוא ולהבהיר לו שאנחנו הכי רלוונטים לאותו עניין.
כתיבת תכנים פנימיים ל seo.
פה אנו נרצה לכתוב מאמרי תוכן או תכנים איכותיים לאתר בכדי למנף את הקידום שלנו ולהביא תנועה ממקום אחר, כאשר ניצור תוכן איכותי אזי הגולשים ירצו לשתף אותו וירצו להתעניין כמה שיותר בתוכן הזה מה שמביא לנו תנועה איכותית ושיתופים מאנשים, זהו פרמטר חשוב מאין כמוהו שכן זה בדיוק מה שגוגל מצפים שנעשה – נייצר תוכן איכותי.
קישורים פנימיים
החשיבות של קישורים פנימיים באתר היא גדולה מאוד, בסוף אנחנו גם לא רוצים לתת לגוגל לעבוד קשה באינדוקס האתר שלנו וגם נרצה לשפר אחוזי נטישה, קרי שהגולשים ירצו כמה שיותר לטייל בין עמודי האתר, זהו פרמטר חשוב שגוגל בודקים כדי להבין עד כמה האתר שלנו טוב ויעיל לגולש.
קישור לאתר ממקורות חיצוניים
לאחר סידור האתר בצורה הנכונה לגוגל אנחנו נרצה לספר לגוגל שיש לנו הרבה "אנשים חשובים" שממליצים עלינו, כלומר אם אתר בתחומינו יקשר אל האתר שלנו אנחנו נעלה את חשיבות האתר שלנו בעיני גוגל, ככל שיותר אתרים חזקים בתחומינו יקשרו אלינו אנחנו נתחזק ונטפס בגוגל, זה אחד הפרמטרים החשובים ביותר ותופס לפחות 30 -40 אחוז בקידום האתר ולכן דרושה שם השקעה מרובה הדורשת לעיתים קניית קישורים ממקורות חזקים וייצור בסיס קישורים חזק לאתר אותו נרצה לקדם.
ייעול ואופטימיזציה בצורה קבועה
מעכשיו נשאר לנו לשפר אסטרטגיות לשנות את המפה בהתאם למקום בו אנחנו עומדים, לשפר אחיזה במקומות בו אנחנו צריכים, להעלות מאמרי תוכן פנימיים, לכתוב מאמרי תוכן ולקשר מאתרים חזקים בצורה תדירה ובכלל לשפר את כל המערכת באופן תמידי כדי שתמשיך לפעול, אם נפסיק – לאט לאט הקידום ידעך והמתחרים שממשיכים לקדם את האתר שלהם בגוגל פשוט יעקפו אותנו ולשם אנחנו לא רוצים להגיע.