האם מתאים לי שירות קידום אתרים אורגני בגוגל

קידום אתרים על דפי גוגל

   מתי אגיע לדף הראשון

 

קצב קידום האתר מושפע מהמון פרמטרים וגוגל מפרש את הדברים בדרך שלו,

אנחנו כאן כדי לתת לו את המוטיבציה והאינטרס המלא להעיף אותנו למעלה,

מתי בדיוק? כנראה שלא נדע עד שלא נגיע וזה יכול להיות חודש, חצי שנה ולפעמים במונחים עם תחרות גבוהה אף יותר.

מה זה קידום אתרים

   מה זה SEO

 

SEO = Search Engine Optimization.

פירושו אופטימיזציה למנועי החיפוש כאשר הגדולה והנפוצה שבהם (לפחות בארץ) היא האחת והיחידה איך לא – גוגל.

פירוש קצרצר לתחום ענק – ייעול של האתר שלנו והתאמה מלאה שלו לגוגל כך שידע שאנו הכי רלוונטים לתחומינו.

למה שארצה לקדם בגוגל

   למה לי בכלל קידום

 

בנייה של אתר יכולה להיות דבר מצוין ובאמת יכול להספיק במקרים מסויימים, אך מה אם אתם רוצים שהאתר שלכם יוצג לאנשים הנכונים במנוע החיפוש של גוגל?

זה כבר סיפור אחר…

ובשביל זה צריך לעבוד, והרבה כדי לומר לגוגל "הלו אני כאן ואני קשור לתחום הזה"

קצת על תהליך קידום האתר בגוגל

 

פרוייקט קידום אתר

בקצרה על מה בדיוק אתם מקבלים בקידום האתר שלכם ואיך זה מתבצע בפועל

מה בדיוק תקבלו בקידום האתר

איך בפועל אני מקדם לכם את האתר

 

בדיקת מתחרים, מיקומים ומחקר מילות מפתח מעמיק

כשלב ראשון נבין על איזה משבצת בדיוק אנחנו עומדים, מול מי אנחנו במשחק ואיך אנחנו משקיעים את המאמצי קידום אתר במקומות הנכונים כדי למקסם תוצאות ולהביא לנו כמה שיותר גולשים חדשים לאתר ממילות מפתח שיהיו הכי רלוונטיות בשבילנו ועם כמה שיותר כוונת רכישה/ביצוע פעולות אותם נרצה שהגולש יעשה אצלנו באתר.

בדיקת מתחרים הינה משמעותית כיוון שלפי זה נוכל להבין עד כמה "מסובך" יהיה לנו להגיע למקומות הראשונים בגוגל וגם נבין את התחרותיות של התחום ו/מילות החיפוש אותם בחרנו לקדם.

 

אסטרטגיה והבנת המפה הקידומית

לאחר שהבנו מי נגד מי אנחנו נרצה לכתוב על מפה את האסטרטגיה שלנו ונבין כיצד אנחנו יוצרים מתווה נכון כדי לקדם את האתר בפועל בכמה שפחות משאבים ועם כמה שיותר תוצאות רלוונטיות שיכניסו לנו את המטרה העיקרית והיא – לשפר כניסות איכותיות לאתר ולא דווקא מה שאנשים חושבים – "בטח אם יהיו לי עשרות אלפי כניסות אז ארוויח יותר", ראיה זו היא שגויה.

אם נפשט את העניין לדוגמה אז נניח שארצה לקדם אתר לרפואה אלטרנטיבית, אם אקדם את האתר ואשקיע את כל המאמץ והכספים על המונח "רפואה" אז גם אם אגיע לשם (אף שמדובר ב short-title קשה במיוחד) אז מעבר לכך שיקח לי המון זמן להגיע לשם אם בכלל – הרי שכל הכניסות ממונח זה הם לאו דווקא אנשים שצריכים רפואה אלטרנטיבית לכן על אף שיהיו לי המון כניסות לאתר הסיכוי שישכרו את שירותיי הוא מזערי וכל זאת לאחר השקעה מרובה מאוד וכספים שהיו יכולים לשרת אותי ולייצר לי יותר כסף משמעותית בשורה התחתונה.

דוגמא לקידום אפקטיבי לדוגמא הנ"ל אם נניח בעל האתר לרפואה אלטרנטיבית יושב במיקום גאוגרפי בצפון, נגלה שלמונח "רופא אלטרנטיבי בצפון" יש מספר כניסות מסויים שהוא לא גבוה במיוחד אבל יש נפח חיפושים ששווה לעבוד איתו – הרי בוודאות מונח זה והכניסות ממנו יביאו לנו תוצאה טובה בהרבה שכן כנראה אותו גולש רצה דווקא רופא אלטרנטיבי ודווקא בצפון, מה גם שהוא בא עם "כוונת רכישה" כי חיפש ספציפית.

 

אופטימיזציה לאתר – ON-SITE

כעת אנחנו מבינים היטב מה אנחנו צריכים לעשות ואיך כדאי שנעשה את זה, החלק של קידום האתר on-site הוא הפעולות אותם נבצע על האתר עצמו, גם בחלק הנראה לגולש וגם בחלקים הנראים אך ורק לעיני גוגל.

זה מתבטא בערך כך :

 

חיבור האתר למערכת seo

נחבר את האתר למערכות שיתנו לנו את האפשרות לבצע את כל פעולות קידום האתר שלנו.

יצירת מפת אתר + קובץ robot.txt

ניצור קבצים שיספרו לגוגל על האתר ויעודדו את האינדוקס שלו כך שגוגל ירצה להכיר אותנו יותר וגם נספר לו מה אנחנו כן רוצים שיכיר ובמקרים מסוימים איזה דפים אנחנו לא רוצים שיכיר ושיתאמץ לסרוק.

חיבור האתר לכלים של גוגל ולרשתות החברתיות

נחבר את האתר לכל הכלים של גוגל כדי שיראה שהוא "שותף לדרך" ושאנחנו לא מסתירים ממנו כלום והולכים בדרך שלו ובדרך שהוא רוצה שנלך.

אופטימיזציה להאצת מהירות האתר.

זהו עניין קריטי ופרמטר שגוגל מייחס לו חשיבות רבה, מעבר לכך שיש השפעה ישירה על חווית המשתמש באתר וככל שהאתר שלי יהיה איטי יותר – הגולשים פשוט לא יחכו יעברו למתחרה, אין דרך אחרת לספר את זה וזה פשוט חלק חשוב לקידום האתר בפרט ולשיפור המרות בכלל.

שיפור UX/UI לשיפור המרות.

כאן אנו מדברים על המבנה ההיררכי של האתר, על הנראות שלו, עד כמה הוא מעודד את הגולשים לבצע פעולות אותם נרצה שיבצעו ובכלל עד כמה האתר יהיה אפקטיבי ועד כמה הוא "מוכן" לקבל תנועה מגוגל.

הכנסת מילות המפתח בתוכן האתר וכו'.

את מילות המפתח שלנו שביצענו בחקר מילות מפתח – אנחנו צריכים להכניס באתר עצמו ובהרבה מקומות, חלקם נראים לגולשים וחלקם אינם נראים אך חשוב להוסיף אותם וחלק מהעניין גם "לאותת" לגוגל על האתר שלנו ומה הוא ולהבהיר לו שאנחנו הכי רלוונטים לאותו עניין. 

כתיבת תכנים פנימיים ל seo.

פה אנו נרצה לכתוב מאמרי תוכן או תכנים איכותיים לאתר בכדי למנף את הקידום שלנו ולהביא תנועה ממקום אחר, כאשר ניצור תוכן איכותי אזי הגולשים ירצו לשתף אותו וירצו להתעניין כמה שיותר בתוכן הזה מה שמביא לנו תנועה איכותית ושיתופים מאנשים, זהו פרמטר חשוב מאין כמוהו שכן זה בדיוק מה שגוגל מצפים שנעשה – נייצר תוכן איכותי.

קישורים פנימיים

החשיבות של קישורים פנימיים באתר היא גדולה מאוד, בסוף אנחנו גם לא רוצים לתת לגוגל לעבוד קשה באינדוקס האתר שלנו וגם נרצה לשפר אחוזי נטישה, קרי שהגולשים ירצו כמה שיותר לטייל בין עמודי האתר, זהו פרמטר חשוב שגוגל בודקים כדי להבין עד כמה האתר שלנו טוב ויעיל לגולש.

 

קישור לאתר ממקורות חיצוניים

לאחר סידור האתר בצורה הנכונה לגוגל אנחנו נרצה לספר לגוגל שיש לנו הרבה "אנשים חשובים" שממליצים עלינו, כלומר אם אתר בתחומינו יקשר אל האתר שלנו אנחנו נעלה את חשיבות האתר שלנו בעיני גוגל, ככל שיותר אתרים חזקים בתחומינו יקשרו אלינו אנחנו נתחזק ונטפס בגוגל, זה אחד הפרמטרים החשובים ביותר ותופס לפחות 30 -40 אחוז בקידום האתר ולכן דרושה שם השקעה מרובה הדורשת לעיתים קניית קישורים ממקורות חזקים וייצור בסיס קישורים חזק לאתר אותו נרצה לקדם.

 

ייעול ואופטימיזציה בצורה קבועה

מעכשיו נשאר לנו לשפר אסטרטגיות לשנות את המפה בהתאם למקום בו אנחנו עומדים, לשפר אחיזה במקומות בו אנחנו צריכים, להעלות מאמרי תוכן פנימיים, לכתוב מאמרי תוכן ולקשר מאתרים חזקים בצורה תדירה ובכלל לשפר את כל המערכת באופן תמידי כדי שתמשיך לפעול, אם נפסיק – לאט לאט הקידום ידעך והמתחרים שממשיכים לקדם את האתר שלהם בגוגל פשוט יעקפו אותנו ולשם אנחנו לא רוצים להגיע.

FAQ

– קידום אתרים –

הכל על המי הלמה והאיך, התשובות לכל השאלות

על קצה המזלג מה זה קידום אתר בכלל

המטרה הגדולה היא שכאשר יחפשו מונחים שקשורים אליכם בגוגל – ימצאו אתכם בתוצאה הראשונה/שניה או לפחות בדף הראשון בהתאמה לתחרות המונח.

כשלב ראשון אנו נבחן את המילים הכי רלוונטיות לגביכם כך שנוכל לפגוע כמה שיותר בצורה הרלוונטית ביותר לעסק שלכם כדי שתוכלו לקבל מהנתח הרחב של החיפושים המתבצעים בגוגל.

ולמה זה שונה מכל פרסום אחר?

כי זה מסוגי הפרסום שהלקוח מחפש אתכם או מידע על התחום שלכם ודווקא נכנס אליכם כבר עם מטרה ברורה כך שאתם לא צריכים להתפתל בשכנועים למה כמה ואיך – דבר שמשפר המרות בהכרח.

במה ההתקדמות תלויה?

ראשית – חייב להבין שאין זה פיתרון קסם וקידום האתר במונחים מסויימים יכולה לקחת גם כמה חודשים תלוי ברמת התחרות ולפי הפרמטרים שאציין כאן בהמשך.

התקדמות של האתר שלכם בגוגל תלויה בהמון פרמטרים שרק את חלקם מקדמי האתרים יודעים ואת חלקם גוגל עוד זומם לנו.

עוד דבר שישפיע על קצב ההתקדמות הם מקדמי אתרים שעושים פעולות קידום שחורות על מנת למנוע מהאתר שלנו כמתחרה להתקדם בגוגל, מיותר לציין שאני לחלוטין נגד השיטות קידום האלה ויותר מזה – אני בטוח שמי שמתעסק בפגיעה באתרים מתחרים מבלי להתרכז בלהתקדם בעצמו – מגיע בסוף לתוצאות הרסניות בהרבה יותר משהועילו. 

אז אם נדבר על הדברים העיקריים שמשפיעים על התקדמות האתר :

  • רמת התחרות של מילות המפתח שלנו.
  • האם המתחרים שלנו גם עושים פעולות קידום.
  • האם המתחרים עושים לנו פעולות קידום "שחורות" כנ"ל.
  • האם שמנו תקציב נכון לטובת הקידום.
  • מעורבות של בעל האתר, עדכון והוספת תוכן הן חלק קריטי בכלל לתפוקת האתר ובפרט לקידומו.
  • התעסקות על שיווק מסביב לאו דווקא שקשורים לאתר אלא פרסום בעוד גזרות כמו יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם ועוד – כל זה יתן תמיכה ישירה להתקדמות.

כמובן שיש עוד הרבה יותר מזה אך זה העיקר שמשתנה בין כל אתר ואתר ואני יכול ומר לכם מהניסיון שלי שמשחקים על המקום הראשון בגוגל פעמים רבות הכף מוכרע ע"י פעולה אחת יותר שעשינו מהמתחרים שלנו, שכן המתחרים שלכם לא פראיירים ויתכן שיעשו גם פעולות קידום מצידם. 

תוכל להתחייב שאגיע לדף הראשון?

ישנם חלק ממקדמי האתרים שיתחייבו לכם על תוצאות אך מהם כדאי לכם להיזהר כמו מאש ואני אסביר, גוגל בוחנת מספר עצום של פרמטרים שאת חלקם אף אחד בכלל לא יודע, מעבר לכך שכל כמה זמן הם עושים עדכונים באלגוריתם מה שגורם להרבה ממה שהיה נכון עד היום להיות לא רלוונטי, ולכן כל התחייבות כזו או אחרת יכולה להיות משני סיבות – 

הראשונה שמדובר בקידום "שחור" שמתרכז בלהוריד את כל המתחרים למטה בפגיעה בהם בכל מיני מישורים.

השניה שמדובר במקדם לא מקצועי שיעשה לכם כנראה יותר נזק מתועלת.

" בשביל להתקדם בגוגל צריך לעבוד איתו ולא נגדו "

ולכן אין כל דרך להתחייב לכם אך כן צריך להבין שמדובר כאן בתהליך ארוך עד שגוגל יאהב את האתר ויכיר בו באתר חזק זה עניין של תהליך ארוך ומייגע שעליו אני אמון, ואעשה זאת בצורה הטובה ביותר והתוצאות לא יאחרו להגיע.

כמה עולה במספרים?

כל קידום של אתר שונה בתכלית שכן קידום של חנות אינה דומה בכלל קידום של אתר תדמית וכן זה לא דומה לקידום של אתרי בלוגים וכן הלאה.

אז בכל זאת מה הסדר גודל?

הסדר גודל יכול לנוע בין 1500₪ – 4500₪ לחודש ואף יותר לאתרים מורכבים.

בדרך כלל קידום לאתר פשוט לא אמור לעלות על סכום של 2000₪ מה שכן צריך לדעת הוא שהסכום משפיע בהכרח על הפעילויות הקידומיות שיתבצעו באתר וכמה תקציבי קידום יש לנו כדי לשפר ולייעל את הקידום במישורים שצורכים מימון.

ממה מורכב תשלומי קידום?

הדברים העיקריים אליהם התקציב יגיע :

כתיבת מאמרים חיצוניים שיקשרו לאתר מבחוץ.

רכישת קישורים מאותם מקורות חיצוניים שיקשרו לאתר.

כתיבת תכנים פנימיים ל seo.

כמובן שיש עוד הרבה מסביב אך אלה הדברים העיקריים והחשובים ששווה וצריך להשקיע תקציבים ולעשות את הדברים בצורה נכונה ויעילה.

האם אני מחוייב למשהו?

אתם ממש לא מחויבים לכלום, אני מאמין לחלוטין בשיטות הקידום שלי, נכון שחשוב להבין שמדובר כאן בתהליך לפני שנכנסים לזה אך אם תחליטו שנמאס לכם – תמיד תוכלו להפסיק.

איך אתה מקדם לי ת'אתר?

בקטנה על מה אתם מקבלים :

  • חיבור האתר למערכת seo.
  • יצירת מפת אתר.
  • חיבור האתר לתג מנאג'ר, גוגל סרג כונסול, אנליטיקס, פייסבוק וכו.
  • אופטימיזציה להאצת מהירות האתר.
  • מחקר מילות מפתח ייעודיות לדפים הראשיים ולדף הבית.
  • שיפור UX/UI לשיפור המרות.
  • הכנסת מילות המפתח בתוכן האתר וכו'.
  • ניתוח ויצירת תנועת גולשים לאתר.
  • כתיבת מאמרים חיצוניים וקישור שלהם לאתר
  • כתיבת תכנים פנימיים ל seo.
  • אופציה – בכתיבת תוכן פנימי ע"י בעל האתר – אופטימיזציה ל seo למאמרים שתכתבו – עד 4 בחודש.
איך אראה התקדמות ואוכל לדעת נתוני אנליטיקס?

כל חודש אדאג לעדכן אתכם במיקומי האתר, עדכון על פעולות שנעשו, ועוד מידע רלוונטי שחשוב לדעת לגבי ההתקדמות של האתר שלכם בגוגל.

העדכון יתבצע באמצעות מסמך חודשי שאשלח לכם למייל.

איך בתור בעל אתר אוכל לעזור בקידום?

גם לכם יש השפעה מסויימת וחשוב שתבינו אותה לטובת המטרה הכללית שלנו – שתגיעו למקומות הראשונים במונחים רלוונטיים לגביכם.

מה שאתם יכולים לעשות כדי לעזור לאתר שלכם לעוף למעלה :

  • להיות מעורבים ברשתות החברתיות, להעלות שם תכנים מהאתר, כתבות עוד.
  • להיות מעורבים בכתיבת תכנים מקצועיים לאתר שכן אין מבין יותר ממכם בתחום שלכם.
  • יצירת סרטונים ליוטיוב על מידע, תכנים כלשהם וכו'.

כל אלה יכולים להיות חיזוק מצויין בשביל להגיע לתוצאות הנכונות.

אך בד בבד הנ"ל לא חובה על אף אחד, אבל כן כדאי לדעת שפעולות קידום אתרים זה תחום מורכב ואתה לא חייב להיות הכי מקודם והכי מקושר אלא מספיק שתעשה קצת יותר מהמתחרים שלך – ואתם שם בקצה העליון של דפי החיפוש.

 

לא עניתי לך על הכל?

תשאיר לי כאן פרטים ותכף אני חוזר לענות לך על הכל

יודלה תחזור אלי