"המותג" המדריך המלא לקידום האתר בגוגל

”המותג“

המדריך שילמד אותך למתג את העסק שלך רק בעזרת קידום אורגני בגוגל (seo)

 

אז מה זה בעצם seo?

SEO הוא בעצם ר“ת ל ”Search engine optimization“

ובעברית : אופטימיזציה למנועי החיפוש, בעצם מה שנקרא קידום אתרים אורגני בגוגל.

במדריך זה תלמדו לקדם את האתר שלכם ולהביא את האתר שלכם כך שיופיע בתוצאות ראשונות במונחים רלוונטיים וכאלה שרבים מחפשיםץ

 

השלבים שלנו כאשר ניגשים לקדם אתר :

 

שלב ראשון –

עושים מחקר מפורט על המתחרים שלנו, איזה מילים הם קידמו ומקדמים, כמה קישורים הביאו לאתר ועוד נתונים כמה שאפשר להוציא מכל המתחרים הבולטים שלנו.

 

השלב השני –

מחברים את האתר לכלים של גוגל ומכינים תשתית לקידום, שזה אומר לבחור מילות מפתח, ולנקוט באסטרטגיה לגבי אופן הקידום.

 

השלב השלישי –

מתחילים לקדם לפי הפרמטרים הנדרשים לקידום האתר שלנו – והתוצאות כבר יוכיחו את עצמם.

 

השלב הרביעי –

מעקב המרות, ושיפור אסטרטגיות קידום, וגם תחזוק הקידום שלנו בעזרת הוספת קישורים (איכותיים!!) לאתר באופן תדיר.

 

ומכאן צריך רק לתחזק לעדכן ולראות תוצאות

 

על מה גוגל מסתכל?

גוגל בוחן את האתר שלנו במספר רב של פרמטרים והצלבות מידע ולפי זה הוא בוחן כמה האתר עונה לצורך של הגולש כאשר חיפש מילת מפתח מסוימת.

 

דבר חשוב שצריך לדעת הוא שאי אפשר לדעת על כל מה שגוגל מסתכלים עליו ולכן כלל האצבע שלנו הוא לתת את הערך הגבוה ביותר לגולש וממילא גוגל יאהבו אותנו (שכן גוגל מסתכלים רק על טובת הגולש).

 

אז הנה חלק מהפרמטרים שגוגל בוחן אותנו :

  • כמות הגולשים
  • זמן הישארות באתר
  • גולשים שחוזרים
  • כמות דפים שהגולשים דפדפו.

 

וגם לגבי התוכן

  • כמות התוכן מקוריות של התוכן
  • תדירות עדכון של התוכן
  • וכמובן שלא יהיה תוכן ”גנוב“ מאתרים אחרים (יכול להוביל לענישה מגוגל, בלי שום קשר לזכויות יוצרים ועילה לתביעה)
  • הוא מסתכל על המותג של האתר

שזה אומר כמה פעמים אנשים חיפשו ישירות את האתר שלכם בגוגל (או שחיפשו ממש את הכתובת וממש כתבו את הכתובת של האתר שלכם, או שכתבו את שם האתר שלכם ולחצו עליכם.)

זה בין הדברים שגוגל נותן להם מקום יפה בתעדוף תוצאות החיפוש.

ולכן מומלץ לשים סרטונים באתר וטפסי הרשמה לרב מסר או כל מערכת דיוור שהיא.

התערות האתר ברשתות החברתיות (פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ועוד..)

  • מעבר לכל זה הוא מסתכל גם מאוד על מהירות טעינת האתר
  • ועל הוותק שלו בגוגל.
  • לאחרונה גם נכנס לתמונה חוק הנגישות, שזה אומר שהאתר חייב להיות נגיש לנכים על פי התקנות.
  • גוגל גם מסתכלים על כמות הקישורים הנכנסים והיוצאים מהאתר שלנו, ככל שיש יותר קישורים נכנסים כך גוגל רואים שיותר ”אנשים“ ממליצים עלינו.

אבל אם כבר פתחנו את זה אז חשוב לשים לב שחייב להיזהר עם קישורים!

למה?

כדי להבין ניכנס קצת להיסטוריית העדכונים הגדולים של גוגל, בעבר גוגל הייתה פועלת כך שיש חשיבות לכל קישור שנכנס כי הניחו שככל שיש יותר "הצבעות" על האתר כך הוא כנראה נחשב יותר.

אז מה שזה יצר זה שאנשים היו מקשרים לאתר מלא מלא קישורי זבל, מכל מיני פורומים ואתרי מאמרים לא קריאים בכלל וכל מיני אתרים שפשוט נועדו אך ורק למטרה הזו.

וזה יצר מצב שאתר שבכלל לא רלוונטי פתאום מגיע לראש תוצאות החיפוש רק כי עשה המון קישורי זבל לאתר שלו.

וגוגל הבינו שהם צריכים לשנות את השיטה שלהם, ואז יצא עדכון ”פנדה“ שהפיל מאות אלפי אתרים לתחתית תוצאות החיפוש, ומאז צריך לבחון טוב טוב עד כמה הקישור שנקבל לאתר שלנו הוא טוב.

 

וזה רק חלק קטן אבל החלק העיקרי מהדברים שגוגל מסתכל עליהם, ולכן אנחנו צריכים להכיר בזה ולפעול בהתאם.

 

אז איך ניגשים לקדם את האתר שלנו?

קודם כל נחבר את האתר לכלים של גוגל, זה הדבר אולי הכי חשוב כיוון שגוגל לא אוהבים לעבוד קשה, אלא הם אוהבים שאנחנו נותנים להם את כל המידע ליד.

דבר שני נעשה מחקר על המתחרים שלנו ונשים לעצמנו את המידע על השולחן.

הדבר הבא שלנו הוא להבין מהמידע הנ"ל איזה אסטרטגיה עלינו לפעול כדי לקדם את האתר שלנו.

לאחר מכן נבין באיזה מילות מפתח אנחנו רוצים לקדם לכל עמוד האתר שלנו ואחר-כך נתחיל לפעול.

 

כשלב ראשון ניקח את מילות המפתח שבחרנו ונבדוק את המיקומים שלנו ונזכור אותם.

 

כלי לבדיקת מיקומים :

http://www.link-assistant.com/

 

שלב שני נכניס את מילות המפתח איפה שצריך

הכנסה של מילות המפתח ב –

  • ענן תגיות
  • כותרות H1 H2 H3
  • בטקסט עצמו אפילו שזה לא כותרות,
  • בטקסט חלופי, ובתיאורי תגיות לקישורים ולתמונות.
  • כותרות של הפוסטים והעמודים
  • להבליט מילות מפתח המצויות בטקסט ולעשות אותם קישורים אם אפשר ולעשות להם תגיות כנ"ל.

    והכי חשוב –

    לא להיות מוזרים!

    לשים את מילות המפתח בצורה טבעית שלא יהיה מוזר, חובה להבין שגוגל בוחן את האתר שלנו כאילו שהוא עצמו הגולש הרגיל שהגיע לאתר שלנו.

    לכן לא להגזים עם מילות המפתח, משהו כמו 6-10 % מהטקסט.

 

  • הכנסת מילים בקישורי דפים עצמם

    דוגמא :
    www.technologi.com/מחשבים-ונייד/

 

  • הכנסת מילות המפתח בתוסף all in seo בכל פוסט ועמוד.

 

וזה פחות או יותר איפה שאתם צריכים להכניס את מילות המפתח שלכם.

 

אחר-כך צריכים לראות שהאתר שלנו עומד בפרמטרים שדיברנו מקודם, על מה שגוגל מסתכל.

 

אחרי שסיימנו את החלקים העיקריים של הקידום שלנו – עוברים לשלב האחזקה.

צריך כל הזמן להוסיף קישורים מאתרים רלוונטיים שקשורים לעסק שלנו, כך מיני עסקים שקשורים בצורה עקיפה כך שלא נמצא את עצמנו ממליצים על מתחרה כמובן.

 

להיות כל הזמן בשיפור מתמיד אחרי המרות באתר שלנו ולהבין איך משפרים אותם.

 

להוסיף כל הזמן עוד תוכן מקורי לאתר שלנו ע“י הוספת מאמרים ומדריכים ועוד…

 

וזה על קצה המזלג איך לבנות מערך קידום אורגני נכון ואפקטיבי לטווח ארוך!

מה שאתם צריכים לעשות עכשיו הוא פשוט לבנות את אסטרטגיית הקידום שלכם ולהתחיל בפעולות אותם אתם צריכים לבצע כדי שהאתר שלכם יעוף בגוגל.

 

תרצו מקדם מקצועי שיעשה לכם סדר ויקדם לכם את האתר?

הירשמו מכאן עכשיו ואחזור אליכם עם הצעה מעניינת

    יהודה מור

    משנת 2013 עוסק בבניית אתרי וורדפרס, קידום אתרים אורגני בגוגל, כתיבה שיווקית, פרסום ממומן בפייסבוק גוגל אינסטגרם ועוד...

     בזמני הפנוי (כשקיים כזה) עסוק ב "לנהל" קשר עם שמונת אחי ועם 20 אחייני המתוקים.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר.