כיצד למנף את האתר ולהביא לקוחות חדשים

כיום אנחנו מבינים שאתר עסקי הוא לא רק "כרטיס ביקור" או הפנים של העסק. השאיפה שהאתר העסקי יביא לנו לקוחות חדשים וכך אנחנו לוקחים את הנכס שהשקענו בו כסף רב, מאמץ והמון זמן – וממנפים אותו לצרכים שלנו עד שנוציא את המקסימום האפשרי מהאתר של העסק.

 

איך עושים את זה?

כשלב ראשון נבין מה העסק שונה מאחרים (איך לא), קהל היעד ועוד, בפוסט הזה, נמנה את הדרכים העיקריות בהם אנחנו, מנהלי האתרים, נרצה להשתמש כדי שכל אתר ייתן לנו תוצאות מרשימות ובסופו של יום – עוד לקוחות.

 

קיימים שני סוגי פרסום, online ו offline

פרסום Online

פרסום online מתבצע רק בדיגיטל, כמו למשל פרסום בפייסבוק, גוגל, אינסטגרם, לינקדאין ועוד ועוד…

בפרסום הדיגיטלי יש שני סוגים:

  1. קידום ממומן – פרסום בעזרת מודעות ממונות כאשר התשלום יכול להיות כניסה לאתר, השארת פרטים, חשיפות של האתר וכו'.
  2. קידום אורגני (טבעי) – כאן נכנס יותר חשיבה יצירתית, קידום אורגני יכול להיות בפייסבוק בקבוצות ציבוריות, יכול להיות בבלוגים או אתרי פורומים למינם ויכול גם להיות קידום אורגני בגוגל דווקא, פעולות קידום אותם אנחנו עושים בצורה "חינמית" ולהגיע למקומות ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל.

 

בשונה ממה שהרבה חושבים – אתר אינטרנט לא משווק רק בדיגיטל (online), אלא יחד עם פרסומים לאתר עצמו. בצורה זו, אנחנו למעשה שולחים תנועה לאתר מכל המקורות האיכותיים שנוכל להשיג. בין אם זה עיתונים, מודעות או כרטיסי ביקור. 

לכל אתר עסקי יש את הדרך הייחודית המתאימה לו כדי לקדמו ברחבי הרשת וכדי שהוא יגיע לקהל היעד הרלוונטי אליו ביותר. חלק זה, הוא חלק בלתי נפרד מחיזוק המותג ושיפור יעילות האתר.

 

פרסום Offline

פרסום offline נעשה ע"י שימוש באמצעי הפרסום שאינם קשורים לדיגיטל או לאינטרנט, בעצם כל אפשרות פרסום המצויות בעולם האמיתי, עיתונות וכתבות, מודעות ושלטי חוצות, מפה לאוזן, ובכלל הציגו את האתר שלכם בכל מקום בו יוזכר העסק שלכם, בין אם זה בתחתית כרטיסי הביקור או בשלט שמעל החנות וזה בכדי לכוון את הלקוחות שלך למקום בו הם יוכלו לראות אותך ללא מאמץ מצידם.  

וכך על ידי שילוב של שני סוגי הפרסום האלו, נוכל להגביר את החשיפה של האתר לכמה שיותר אנשים ולקוחות פוטנציאליים, גם בעולם הדיגיטלי וגם בעולם בחוץ.

 

עד כאן התייחסנו לבוסט הראשוני שיעיף לכם כבר תוצאות באתר שלכם – משיכת טראפיק (תנועת גולשים) איכותית לחנות או האתר שלכם, מכאן נראה כיצד לשפר ולהתייעל בשוטף ובנוסף לפרסום שימשיך לעבוד עבורנו.

 

ניתוח נתונים – החלק המשמעותי ביותר

כדי להבין כיצד לעשות זאת קודם נפרק את הגורמים המשפיעים על הלקוחות שלנו מה שמניע אותם לקנות או לא, ננתח את ההתנהגות שלהם, נבין מה כואב להם / מעניין אותם ומה יתן להם את התחושה שכדאי לרכוש דווקא ממנו.

 

ניתוח נתונים מתבצע עם המון כלים הקיימים בשוק ( כדוגמת Google Analytics, Search console, hotjar ועוד..) עם כל הנתונים שאספנו נפרק התנהגויות ונבין כיצד יהיה נכון יותר לעשות את הדברים וכיצד נוכל לשפר המרות (רכישות או כל מטרה שנרצה מהגולש) ולייעל את האתר ואת התוצאות שלו.



יצירת קהל חוזר ושמירת קשר רציף

בשביל לשמור על הקהל שלנו ולגרום לעסק שלנו להיות "שגור בפיו" נוכל להוסיף באתר שלנו מגוון רחב של אפשרויות על מנת לשמור על הקהל אצלנו ולגרום לו לחזור ולרכוש מאיתנו או לקחת את שירותינו.

דוגמאות לשמירת קשר עם הקהל ויצירה של קהל חוזר :

צרו רשימות דיוור הטמיעו באתר ושלחו הטבות ללקוחות שלכם

הקימו מערכת מועדון לקוחות ובכך תוכלו ליצור הטבות מבצעים ועוד

הטמיעו קודי מעקב של גוגל ופייסבוק ועשו רימרקטינג (שיווק חוזר) לקהל שלכם




לסיכום – תנסו להרחיב את קהל היעד כמה שיותר ושמרו על הקהל שכבר הצלחתם להשיג. תמיד תחשבו איך אתם יכולים לשמור על הקהל שלכם עם הוספת פונקציות ושדרוג של האתר עם הזמן.

יהודה מור

משנת 2013 עוסק בבניית אתרי וורדפרס, קידום אתרים אורגני בגוגל, כתיבה שיווקית, פרסום ממומן בפייסבוק גוגל אינסטגרם ועוד...

 בזמני הפנוי (כשקיים כזה) עסוק ב "לנהל" קשר עם שמונת אחי ועם 20 אחייני המתוקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.